maandag 14 januari 2013

DIY: Witte Chocolademelk !

(1) Tumblr

Ik weet dat er geen sneeuw enzo ligt, maar ik heb wel weer eens zin in iets anders.
Niet de hele tijd thee. Dus zocht ik op internet leuke drankjes waar ik op een leuk recept kwam.
Namelijk: Witte Chocolademelk ! Okee ! Ik dacht meteen uitproberen.
Ik ben gelijk mijn keukentje in gedoken en aan de slag gegaan.
Wil je het recept weten ? Kijk dan mee !

Omdat ik telkens vergeet foto´s te maken heb ik het maar anders gedaan.

Het eerste wat je nodig hebt is een houten lepel.



Als 2e heb je chocolade nodig ik doe 4 stukjes.
Maar als je het wat puurder wilt kun je 5 of 6 doen.
Ook kun je pure chocolade gebruiken, of je mengt het.
Helemaal je eigen smaak.



Als 3e natuurlijk melk. Je kan gewoon je eigen mok gebruiken.
Je doet 1 mok in je pannetje.


En als laatste vanille suiker. 
Je hebt niet heel veel nodig (minder dan 1 zakje).
En nog een steelpannetje.

Als eerste zet je het steelpannetje op een laag vuurtje.
Dat giet je de melk erin en roer je het een beetje door met de lepel.
Let goed op dat het niet overkookt. 
Doe dan de chocolade erbij en laat dit smelten.

Blijf wel roeren, een trucje om te kijken of het is gesmolten:
Schep met de lepel een beetje in het pannetje en kijk of er nog stukjes in zitten.
Als alles is gesmolten voeg je er een scheutje vanille suiker bij.
Omdat suiker al vrij snel oplost, ben je al vrij snel klaar.
Dan giet je de melk in je mok en klaar is je witte chocolademelk !

"XOXO

Laat je vragen hieronder achter !
Hebben jullie leuke ideeën voor artikelen Let me know !
P.S. Er komen alleen artikelen online als ik iets koop dus dat kan niet veel meer.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten