maandag 22 april 2013

Review: Essence All About Matt! Fixing Compact Powder

Essence! Ik houd van het merk. Goedkoop, kwalitatief en is makkelijk verkrijgbaar. Essence introduceerde afgelopen jaar een vaste compact powder. Ik was helemaal fan van de compact powder in de Class Off 2013 collectie waardoor ik wederom hier even tussen de schappen heb gesnuffeld en deze eruit viste! 




Het is een witte transparante poeder. Dat voor elke huidskleur geschikt is. Dat is wel een favoriet van mij, maar een met kleur vind ik soms wat fijner dat geeft vaak net iets meer dekking. Er zit een mooi patroontje in, maar dat gaat natuurlijk (helaas) weg als je hem vaker gebruikt. Van deze poeder wordt door vele bloggers gezegd dat die op de MAC Prime and Fine lijkt, zelf heb ik die niet. (Artikel daarover heb ik wel, maar dat artikel is door een van mijn vriendinnen gemaakt) Ik vind de verpakking echt luxe eruitzien voor een budget merk.

Hier zie je het patroon. Het doet me denken aan golvend water. Ik bracht wat poeder aan op mijn kwast en er komt best veel product om mijn kwast (Oeps! Geen foto!) dus ik moest het wel even aftikken. Hij is wat minder zuinig, maar dat maakt mijn opzich niet heel veel uit want hij is niet heel duur vergeleken met de MAC prep and prime. Ik hoorde van mijn vriendin dat hij echt al over de helft op is. Moet je nagaan met wanneer ik de artikel had gepost! 

Ik vind dat hij na het aanbrengen van mijn foundation het naturel aanbrengt. Dat het lijkt dat je niets ophebt, maar je heb natuurlijk foundation op maar dat het er heel natuurlijk uitziet. Ik vind het een heel fijn en budget product en raad hem zeker aan!

Pluspunten:

  • Sevige verpakking
  • Prijs €2,99
  • Matteert goed zonder het een pannenkoek effect te geven
  • Fixeert mijn make-up, laat het langer zitten
  • Past bij elke huidskleur
  • Essence is dierproefvrij
Min punten:

  • Een spiegel erin zou misschien wat handiger zijn
  • Het hoofdbestanddeel is talk, wat je huid na een tijd vetter kan maken. Maar zelf merk ik het niet echt.
Al met al vind ik het een heel fijn en budget dupe van Mac Prep and Prime. En raad hem zeker aan.

"XOXO




Geen opmerkingen:

Een reactie posten