zondag 25 november 2012

Say hello too...: Winter !






Hooi ! Vandaag wil ik het hebben over de winter !
Dan denk ik gelijk aan...
De witte wereld, warme kachel, 
sneeuwpoppen, warme chocolademelk...
Ja, warme en koude dingen ik hou er wel van,
maar eigenlijk alleen met sneeuw...
Dat vind ik super gezellig staan !





De meeste mensen hebben er gewoon een hekel aan:
"Báh, die kou geef mij maar zomer..."
Of:
"Dat ijs krijg ik dus never nooit van m'n auto af..."


Ik zou zeggen: Bekijk het positief ! 
Het is toch gezellig ! Je mag heus wel je eigen mening hebben.
Zelf heb ik soms ook wel een bui van:
"Heb weer pijn aan m'n voeten van die kou !"
Maarja... Laten we nou niet doen alsof iedereen zo heilig is :D.


De meeste mensen denken met dit weer.
"Ik blijf lekker binnen hoor!"
Maar buiten is er genoeg te doen !
Sneeuwballen gevecht, sneeuwpop maken, schaatsen.
Als je het zo bekijkt... Kan je in de winter buiten haast niets zonder sneeuw !
In de zomer spring je leuk op de trampoline, 
duik je zo de stad in ( Ookee... als het overdekt is kan je ook gewoon rond de wintertijd gaan...),
Lekker aan het strand liggen... Ja je hebt er van genoten,
 maar trek nu je handschoenen maar aan en zet je muts op.
Ik vind het eigenlijk als ik eerlijk moet zijn een van de gezelligste seizoen van het jaar.



Maar kijken we nou niet naar dat leuke gezellige en whatever...
Jaarlijks sterven er duizenden mensen van de kou omdat ze geen huis hebben.
Er zijn opvanghuizen voor ze maar lang niet genoeg !
Dat vind ik super erg. En ik weet heus wel dat meerdere mensen dat denken.
Maar, ik zou graag willen dat de mensen die dit niet denken hier ook bij stil staan.
....




Maar nu even naar een wat vrolijker onderwerp:
Kleding !
Het meest voorkomende zijn :
Mutsen,
Handschoenen,
Oorwarmers,
Sjaals
en dikke jassen.
Hoe kan je er nou trendy maar ook warm uitzien voor de winter.
Beige en andere lichte kleuren zijn die jaar hip.
Dus neem niet knalroze kleuren ofzo.
Combineer witte handschoenen met een bruine jas,
beige gebreide sjaal 
(Je kan die ook heel snel omdoen een acht ervan maken en de lussen om je hoofd doen.),
en een muts waar een dier op afgebeeld staat.

Dat is rond deze tijd wel hip. Qua nagels zijn donkerblauwe en bloedrode kleuren mooi.
Ik ga over kerst nagellak nog wel een apart artikel maken !


Nu moet ik wel stoppen,
 want als ik heb nog langer maak zou iedereen wel in slaap vallen.


"XOXO

Wat vind jij het leukst aan de winter ?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten